Столичен мол,
събота късен следобед
Над фоновия шум и глъчката на стотици гласове, деликатно се надигат звукът на контрабас и едва доловими цигулки. Чува се и звънливият тембър на чембало. Още не е готово озвучаването, микрофоните не са нагласени и чистият акустичен звук на старинните инструменти по-скоро се предполага. Ето по този необичаен начин започна 11-ият фестивал „Изкуството на Барока“.
След няколко неуспешни опита, инструментите зазвучаха и от високоговорители. Към групичката от „фенове“, дошли специално заради това събитие, започнаха да се присъединяват все повече и повече случайно преминаващи. Някои се спираха за малко, други се заслушваха и оставаха.
След добре познатата ария из Третата сюита на Бах, последваха произведения от Вивалди, Телеман, Моцарт... Между произведенията Зефира Вълова, основната движеща сила на фестивала, представи участниците и предстоящите концерти в тазгодишното издание с интересни детайли и разяснения, предназначени за широк кръг слушатели. В концерта се включиха основните български участници във фестивала. Имаше изпълнение на барокова китара от Явор Генов, на фортепиано от Василий Илисавски и Галина Драганова, както и на цигуларката Елена Ганова.
Бил съм свидетел на представяне на предишно издание на „Изкуството на Барока“ в преддверието на софийска метростанция, но то беше по-скоро кратка демонстрация на звука на инструментите – помещението позволяваше чисто акустично изпълнение. В мол не може да се направи истински акустичен концерт, а в случая можеше да се очаква повече и от озвучаването. От друга страна, това определено беше възможност музиката да достигне до по-широк кръг слушатели. Фестивалът отдавна има своя публика, но пък именно бароковата музика има потенциал да достигне до по-широк кръг хора в тези комерсиални времена.
Коментари от читатели
Добавяне на коментар